Żyjemy w czasach gdzie permanentnie zwiększa się liczba uczniów z trudnościami edukacyjnymi. Wśród najczęściej spotykanych są: opóźnienia i zaburzenia percepcji wzrokowej, opóźnienia i zaburzenia percepcji słuchowej, deficyt pamięciowy,deficyt uwagi powiazany z nadmierną ruchliwością, opóźnienia i zaburzenia mowy. Wszystkie te zaburzenia wpływają niekorzystnie na proces budowania umiejętności szkolnych.Złożoność i różnorodność problemów przerasta możliwości dzieci, które to nie są w stanie samodzielnie poradzić sobie z narastającymi problemami. Braki pojawiające się na początku drogi edukacyjnej w trakcie jej trwania narastają , kumulują się, obejmują coraz szersze obszary. W efekcie stają sie przyczyną dodatkowych zaburzeń – np emocjonalnych.
Metoda Kids’ skills
została w latach 90 tych opracowana przez fińskiego psychiatrę i psychoterapeutę Bena Furmana, oparta jest na założeniach Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu. Na metodę składają się dwa programy : „Dam radę” – przeznaczony