Zgodnie z definicją międzynarodowej instytucji International Coaching Federation, coaching to “towarzyszenie klientowi w kreatywnym procesie, który skłania do myślenia i inspiruje do maksymalizacji zawodowego i osobistego potencjału.” To towarzyszenie i podążanie za klientem, za tym co mówi i czego nie mówi, dzielenie się obserwacjami i przede wszystkim zadawanie pytań, które służą klientowi w swoim własnym odkrywaniu, zastanawianiu się, poszerzaniu świadomości, rozwoju, zwiększaniu kreatywności. Ważną zasadą w pracy coacha z klientem jest poufność, emapatia, partnerska relacja, praca z celem, ciekawość itp. Celem coacha jest tak pokierować rozmową, aby klient mógł sam odnaleźć swój potencjał i czerpać ze swoich własnych nieograniczonych zasobów. To towarzyszenie klientowi we wprowadzaniu zmian w jego życiu, podejmowaniu decyzji, szukaniu i wdrażaniu najlepszych rozwiązań.
Coachowie są nauczeni słuchania, obserwowania i przystosowywania własnego podejścia do indywidualnych potrzeb klienta. Dążą do wydobycia rozwiązań i strategii z wnętrza klienta. Wierzą, że klient jest z natury kreatywny i pełen pomysłów. Zadanie coacha polega na wydobyciu tych umiejętności, zasobów i kreatywności, które klient już posiada
z definicji coachingu International Coach Federation Polska